Easy's reise: Fra idé til virkelighet
9. mai 2024 - Den første telefonsamtalen
Louis og Markus blir satt i kontakt gjennom en felles venn 10. mai 2024. Samtalen starter med noen spørsmål rundt en søknad til plan- og bygningsetaten – men utvikler seg raskt. Louis nevner at han lenge har hatt ideer han ikke har fått realisert. Markus ser muligheten og tar initiativ: Han setter i gang arbeidet med å starte selskapet og få prosjektet til å rulle.
16. juni 2024 - Første møte med Mathias
I juni 2024 får Markus kontaktinformasjonen til Mathias gjennom en bekjent som varmt anbefaler ham som utvikler. Louis og Markus har innsett at de trenger teknisk hjelp for å realisere idéene sine. Etter noen e-poster frem og tilbake, møtes Markus og Mathias samme dag. Markus legger frem visjonen, hvordan løsningen er tenkt bygget – og alle planene deres. Lite visste de hvor annerledes ting skulle bli senere, men én ting er sikkert: Mathias sa ja.
29. august 2024 - Den første avtalen med leverandør
I slutten av august var den første avtalen med kartverket på plass. Det gjorde at vi kunne starte byggingen av pilotversjonen for fullt. Dette gjorde at Easy hadde tilgang til matrikkelen og grunnboken som førte til at man kunne levere data om eiendommer elektronisk. Easy var også første aktør som hadde ferdig en elektronisk metode å levere bekreftet kopi av tinglyste dokumenter.
11. november 2024 - Startskuddet for pilotfasen
Easy åpnet nå portalen for en håndfull advokathus som hadde signert avtale om pilottesting. Starten gikk ikke knirkefritt og systemet var nede 30 av de første 60 timene. Men det løste heldigvis seg og kundene fikk endelig prøve en rask og digital variant av utsending.
28. januar 2025 - 3 blir til 4
I januar 2025 kommer Jesper Andreassen inn som CFO. Han får hovedansvaret for det økonomiske og alt som faller naturlig med rollen. Det gjør at Easy er mer strukturert og forberedt på vekst de neste årene.
28. mars 2025 - Det første kapittelet lukkes
Denne torsdagen ble offisielt den første versjonen av plattformen stengt ned. Dette for å kunne flytte over kundene til den nye versjonen, på riktig domene – og fortsette reisen videre. Vi vil takke alle som prøvde oss i pilotfasen – og setter stor pris på tilliten. Nå kan vi endelig vise hva vi har bygget siden den gang. Det er ikke rent lite. Få dager til ny lansering.